Thursday, August 18, 2011

MURTAD group DUMC


MURTAD bermaksud meninggalkan ("keluar") dari sesuatu agama. Orang murtad boleh beralih kepada agama yang lain atau memilih untuk kekal tanpa agama (ateisme).

Terdapat juga orang yang murtad tetapi masih mengaku kekal dalam agama yang sama. Ini terjadi apabila seseorang itu menolak sebahagian asas kepada agama mereka tersebut tetapi patuh kepada asas yang lain. Dalam Islam, mereka yang mengaku kekal dalam Islam tetapi melakukan perkara yang jelas bertentangan dengan ajaran Islam, dianggap sebagai musyrik.

Kebanyakan agama menganggap murtad sebagai satu dosa.

Faktor berlakunya gejala murtad di Malaysia

1. Lemah pegangan agama.

2. Jahil tentang akidah dan hukum-hakam Islam.

3. Menyedari tentang kebaikan dan nilai-nilai murni yang terdapat dalam agama lain.

4. Faktor perkahwinan.


Entry nie kesinambungan dari ....
Dumc-salahkah datang makan makan di gereja



isu penggunaan kalimah ALLAH untuk TUHAN TRINITY



Penganjur MURTAD  di DUMC yang kantoi..

Sophia @ Nadea Mohd Salleh
Penganjur dalam program yang mahu memurtadkan orang Islam di Damansara Utama Methodist Centre tempohari, salah seorang daripanya ialah Sophia @ Nadea Mohd Salleh. Dialah yang menahan pihak JAIS dari masuk terus dan pihak Jais perlu negotiate selama satu jam baru dapat kebenaran masuk. 

Ketika ditanya samada dia berugama Islam, Sophia yang berbangsa Melayu dan IC masih meletakkan ugama sebagai Islam hanya menjawab saya percaya pada tuhan. 


Pemeriksaan ke atas premis tersebut dibuat berikutan laporan menyatakan disyaki terdapat usaha memurtadkan orang Islam di premis tersebut di mana program tersebut dianjurkan oleh Nadeane @ Sophia BT Mohd Salleh dengan No. Kad Pengenalan 790317-01-6094 (dipercayai telah pun MURTAD). 

september 6,2006


Ketika berusia 17 tahun, Nea Reima Mareana Mahadzir, anak kepada seorang nelayan, telah membuktikan kesukaran hidup bukan penghalang untuk memperoleh 14A.

Dia memperoleh sembilan 1A dan lima 2A dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2006.


Nea Reima anak keempat daripada lima beradik itu, pernah berkata, apa yang penting ialah kemahuan untuk berjaya dengan berusaha sedaya upaya bagi merealisasikan keinginan tersebut.

Ketika itu, Nea Reima yang bersekolah di SMK Sultanah Asma memberitahu, dia tidak mempunyai waktu tertentu untuk mengulangkaji tetapi akan menelaah pelajaran pada masa yang membolehkannya menumpukan sepenuh perhatian.

Sejarah kenangan manis Nea Reima tersebut dicatatkan di Utusan Online pada 13/03/2007. Sila
baca di sini...
Apakah betul Nea Reima dan 2 adik beradik nya telah KELUAR AGAMA ?..

MURTAD DUMC-serbuan dan pengakuan







Perancangan dan konspirasi antara Teresa Kok dan Annou Xavier (peguam daripada Persatuan Peguam Katolik) dalam usaha menutup gerakan memurtadkan umat Islam oleh DUMC. Annou Xavier telahpun merancang bersama Teresa Kok untuk mempertahankan Kumpulan 12 di mana hanya 8 orang sahaja setakat ini yang boleh 'dikawal' mereka. Annou Xavier jugalah yang telah mengeluarkan surat meminta penangguhan daripada Kumpulan 12 bagi memberi kenyataan kepada JAIS pada minggu lepas. Penangguhan ini disifatkan satu tindakan menghina JAIS dan DYMM Sultan Selangor. Persoalannya di sini, mengapa Kumpulan 12 ini perlu diwakili peguam daripada Persatuan Peguam Katolik? Kenapa Persatuan Peguam Katolik dan Teresa Kok beria-ia ingin mempertahankan tindakan Kumpulan 12 hadir ke DUMC?


Bagi menutup konspirasi tersebut, mereka akan melibatkan peguam-peguam Islam YANG SEALIRAN dengan mereka bagi mempertahankan Kumpulan 12 dan sokongan daripada Father Goh Kiat Ping yang dikatakan faham selok-belok Islam dan Kristian bagi menyelesaikan kes ini. Mereka juga merancang berkomplot dengan Kumpulan 12 supaya tidak memberi sebarang kenyataan semasa temuduga dengan pihak JAIS.


  •   "Inilah rupa Melayu Kristian yang memurtadkan dan menghancurkan bangsa sendiri demi untuk kemewahan dunia dan menjadi talibarut Kristian. Mereka inilah "DAJAL MELAYU" dan "PENGKHIANAT AGAMA DAN BANGSA MELAYU" yang tidak boleh dilepaskan begitu sahaja. Pihak Kerajaan, JAIS, PERKASA, Pertubuhan Melayu, Pertubuhan Islam , Orang Perseorangan, dan Individu yang beragama Islam haruslah bersatu untuk mendapatkan barua Kristian ini hidup atau mati untuk dibawa ke muka pengadilan dan diadili berlandaskan undang undang Syariah, Perlembagaan Negara dan Majlis Raja Raja dan kebawah DYMM Seri Pduka Baginda Yang Dipertuan Agong kerana mengkafir/memurtadkan/menjadi agen Kristian/melanggar perlembaggan Negara seterusnya menghina ISLAM dinegara kita. Inilah muka muka manusia "ANAK DAJAL" yang memesongkan/memurtad dan merosakkan agama Islam dan harus diperangi habisan sehingga ketitisan darah yang penghabisan, ALLAH HU AKBAR 3X, ALLAH MAHA BESAR!!!"




  • kamarudin2u-malapetaka islam pada akhir zaman..MURTAD

    sejarahmelayu.blogspot.com
    www.pisau.net

    No comments:

    Post a Comment